גם לגרמנים יש ל”ג בעומר

[av_button label=’להרשמה לסיורים לחצו כאן’ link=’page,337′ link_target=’_blank’ size=’large’ position=’right’ icon_select=’yes’ icon=’ue82b’ font=’entypo-fontello’ color=’custom’ custom_bg=’#7ec244′ custom_font=’#ffffff’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
osterfeuer_berlin

במוצאי שבת יחגגו בישראל את ל”ג בעומר. כשהיינו ילדים היינו אוספים קרשים, חלקי עצים וחומרים דליקים אחרים במשך חודשים, רק כדי לגרור אותם בערב ל”ג בעומר לשטח פתוח ולהעלות אותם באש. המהדרין היו מוסיפים בובה של היטלר לראש המדורה. המסורת נמשכת, פחות או יותר. ילדים כבר לא ממש אוספים קרשים, אלא קונים עודפים מנגרייה. ובכלל, איפה אפשר למצוא היום שטחים פתוחים בתל אביב?

זה אולי יפתיע אתכם, אבל גם לגרמנים יש ל”ג בעומר שנקרא אוסטרפוייר. והם חוגגים אותו כמעט באותו תזמון שלנו. המדורות הגרמניות מתקיימות ביום ראשון של חג הפסחא, מה שיוצא בדרך באמצע אפריל – כחודש לפני המדורות שלנו. המסורת מגיעה מהפאגנים, שהיו מדליקים מדורה בתחילת האביב כדי לגרש את הרוחות של החורף. נשמע טפשי? הסיבה שלנו גם קצת מוזרה.

בגרמניה כמו בגרמניה, אי אפשר בלי סדר ובטיחות – ועל אחת כמה וכמה כשזה נוגע לאש. מכבי האש מקצים שטח מסוים למדורה, שרק בו ניתן להבעיר אש. גם גובה המדורה מוגדר בחוק, ובכלל, השטח המוקצה נמצא תמיד לפני בניין מכבי אש. במקרים נדירים הם שולחים כבאית שתעקוב על הערב מקרוב אחרי המדורה. וכן, בדרך כלל גם הם מנצלים את האירוע לעל האש עם בירה. נוותר על בדיחות הומור שחור בכל מה שקשור לגרמנים ושריפות, ומציין רק שאנחנו שמחים שבל”ג בעומר הגרמני כבר לא שורפים ספרים.
[/av_textblock]