עיר בירה

הגרמנים אוהבים להקפיד על החוקים. ובמיוחד על חוקי הכנת הבירה. בגרמניה, כל יצרן בירה מחויב לעמוד בסטנדרטים מסוימים – אחרת זה בעצם לא בירה.

כולנו, ישראלים כגרמנים, אוהבים לשתות בירה. מי יותר ומי פחות. אבל איך בעצם מכינים את המשקה הזה? ממה הוא עשוי? מה גורם להבדלי הטעם בין סוגי הבירות השונות? וכמה סוגים יש בכלל?

יצאנו לסיור במבשלת הבירה הגדולה בברלין. המקום משתרע על שטח ענק אי שם באזור תעשייה במזרח העיר. כבר בכניסה ניתן לראות את המיכלים הענקיים שמשמשים לאחסנת סוגי החיטה השונים.

במקום ישנו מדריך מקומי של המפעל. הוא מראה, מדגים ומסביר על סוגי הדגן השונים והבירות השונות שמופקות ממנו, ועל המים שמהם מיוצרת הבירה. חוקי הבירה הגרמנית מחייבים להשתמש במים מינרלים באיכות גבוהה. זהו החלק הכי קריטי: 90% מכל בירה הם בעצם המים.

ממשיכים לחדר ההבשלה. במקום ישנם מיכלי ענק, שניתן להציץ לתוכם דרך חלון מיוחד. התוכן שמתגלה בפנים נראה כמו אוקיינוס קטן, גועש וקוצף. פה המרכיבים השונים הופכים להיות בירה.

הדבר המדהים ביותר בתהליך הוא העובדה שכמעט ולא רואים אנשים בכל חדרי המבשלה הענקית. רוב הפעולות, כולל ייצור הבירה ושטיפת הבקבוקים הריקים, נעשים על ידי מכונות. המכונה שממלא את הבקבוקים, למשל, עובדת בקצב של 100,000 בקבוקי בירה לשעה. כמעט מיותר לציין – החדרים נקיים להפליא. גם זה חלק מהאופי הגרמני.

בסוף מגיעים גם לחדר שמעוצב כמו פאב קטן, שם מקבלים שלושה בקבוקי בירה שונים. זה מבחן: נגמר החלק התאורטי, עכשיו החלק המעשי. מי שהקשיב והבין יודע איזו בירה יש בכל בקבוק, וממה היא עשויה.

את הביקור במבשלה אנחנו מציעים לקבוצות מאורגנות, כאלו שהן צעירות ברוחן וחובבות אלכוהול בנפשן.

ויש גם בונוס: ככה תמזגו בירה כמו שצריך

https://www.youtube.com/watch?v=xdgd2m4hAxc